Deklaracja dostępności

Zespół Szkół w Sadkowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://zssadkowice.biposwiata.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

brak informacji dodatkowych

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej

nie

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

nie

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Teresa Wielgus

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Szkoła zlokalizowana jest w dwóch budynkach połączonych łącznikiem. Wejścia do budynku szkoły zaprojektowano od strony wschodniej i zachodniej . Istnieją cztery wejścia dostępne dla uczniów i rodziców, jedno dostępne tylko dla personelu. Wszystkie wejścia pozbawione są barier architektonicznych, znajdują się na poziomie gruntu. Istnieje jeszcze jedno wejście od strony zachodniej prowadzące wprost na plac zabaw – też bez barier oraz od strony południowej – wyjście ewakuacyjne – z dwoma stopniami i podjazdem dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie korytarzy

W starej części szkoły istnieją dwie kondygnacje, na których zlokalizowane jest 15 sal lekcyjnych, 2 korytarze, 5 toalet, pokój nauczycielski, pomieszczenie dla woźnych, jadalnia , 2 szatnie i Gminna Biblioteka Publiczna. Korytarz dolny ten połączony jest łącznikiem z nową częścią budynku. W łączniku znajdują się schody prowadzące do nowego budynku szkoły. Nowa część szkoły to budynek trzykondygnacyjny. Na parterze znajdują się 2 sale lekcyjne, szatnia, sala gimnastyczna, dwie sale przedszkolne, zaplecze przedszkola, pomieszczenie socjalne, gabinet pedagoga, 3 toalety w tym toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych. Cały parter jest dostępny dla osób poruszających się na wózkach, bez barier architektonicznych, bez progów, z toaletą dostosowaną dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie schodów

Na I piętrze jest 6 sal lekcyjnych, 4 łazienki, pokój nauczycielski, sekretariat i gabinet dyrektora Piętro nie jest dostępne dla osób poruszających się na wózkach. Na II piętrze budynku na który prowadzą jednoetapowe schody znajduje się biblioteka szkolna.

Dostosowanie wind

Budynek nie posiada wind.

Dostępność pochylni

Budynek nie posiada pochylni.

Dostępność platform

Budynek nie posiada platform.

Dostosowanie parkingów

Przed budynkiem znajduje się parking z miejscem dla osób niepełnosprawnych, w pobliżu wejścia do szkoły na tym samym poziomie bez progów, schodów. Jest również możliwość podjechania pod same drzwi budynku – tylko po uzgodnieniu.

Prawo wstępu z psem asystującym

Brak informacji o prawie wstępu do budynku z psem asystującym.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność pętli indukcyjnych

Budynek nie posiada pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu i online.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 11 marca 2021 08:47
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marek Lewandowski
Ilość wyświetleń: 507
12 marca 2021 18:11 (Marek Lewandowski) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
11 marca 2021 10:02 (Marek Lewandowski) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
11 marca 2021 09:41 (Marek Lewandowski) - Aktualizacja deklaracji dostepności.